TELEWIZJA:

  • nieprawidłowe wzorce mowy bohaterów kreskówek,
  • świat przesiąknięty agresją i hałasem.

TABLET,  LAPTOP:

  • mózg dziecka jest atakowany przez silne bodźce wzrokowe, więc rozwija się prawa półkula, a lewa półkula zostaje zahamowana, a to ona jest odpowiedzialna za rozwój mowy

ZABAWKI ELEKTRONICZNE:

  • uruchomiony jest odbiór prawopółkulowy, a zablokowana lewa-” językowa” półkula,
  • dziecko odbiera mowę jako kolejny dźwięk i ignoruje ją, a jej nie przetwarza.

SKUTKI NADUŻYWANIA URZĄDZEŃ CYFROWYCH PRZEZ DZIECI:

  • blokada rozwoju języka,,
  • trudności w koncentracji,
  • lęk i agresja,
  • problemy z prawidłową artykulacją,
  • problemy z czytaniem,
  • nadpobudliwość z powodu nadmiaru bodźców,
  • problemy ze snem.

 

 



Szkoła Współpracy

Szkoła Promujący Zdrowie

Aktywna tablica

Do hymnu!

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Spinka

Projekt edukacyjny Lepsza Szkoła

insta.ling

Bezpieczny Puchatek

Mały Mistrz

Internetowy Teatr TVP dla szkół

Odblaskowa szkoła