Słuchaj mnie uważnie– mam Ci tyle do powiedzenia! Jeżeli masz wątpliwości czy moja mowa rozwija się w prawidłowym tempie szybko skontaktuj się specjalistą, by wykluczyć opóźniony rozwój mowy.

Rozmawiaj ze mną! Stosuj tzw. „kąpiel słowną” – mów do dziecka jak najwięcej, jednak nie zasypuj go ogromną ilością słów na każdy temat, skup się na słowie bazowym, np. marchewka i na tej podstawie buduj opisy, np. podczas gotowania: „Zobacz to jest marchewka, marchewka jest pomarańczowa, zobacz marchewkę kroimy, marchewka jest długa.” (poprzez słowo kluczowe nie robisz dziecku niepotrzebnego zamętu, pamiętaj by wypowiedzi wzmacniać obrazem – pokaż mu tę marchewkę, dodatkowo podkreśl dane słowo głosem – powiedz to żywiej, weselej).

Mów do mnie wyraźnie. Nie zdrabniaj, nie spieszczaj słów – niech dziecko słyszy poprawną wymowę, którą chcemy u niego osiągnąć, nie utrudniaj mu tego.

Zorientuj się czy/jak słyszę - dobry słuch jest podstawą nabywania umiejętności komunikacyjnych.

Pomóż mi w terapii logopedycznej – wspólnymi siłami wraz z logopedą zrobicie więcej. Ćwiczyć można wszędzie, potrzeba tylko kilku minut dziennie, by utrwalać u dziecka prawidłowe nawyki artykulacyjne.

Chwal mnie za każdą reakcję głosową i nie przerywaj mi, gdy chce coś powiedzieć!

Nie wyręczaj w mówieniu – muszę mieć motywację.

Baw się ze mną !- prowokuj do mówienia, np. podczas zabawy: „Ubieramy lalę” - co potrzebujemy?”.

 
 

 

 



Szkoła Współpracy

Szkoła Promujący Zdrowie

Aktywna tablica

Do hymnu!

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

Spinka

Projekt edukacyjny Lepsza Szkoła

insta.ling

Bezpieczny Puchatek

Mały Mistrz

Internetowy Teatr TVP dla szkół

Odblaskowa szkoła

 

 

 

 

Używamy cookies!

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.